Rashid Punca Pelajar DPLI Berasa Dianaktirikan...

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Salam Ramadhan bulan mulia penuh keberkatan. Semoga amal ibadah kita diterima. Penganalisis sekali lagi menyiasat isu berkenaan pelajar DPLI yang berasa dianak tiri. Adakah ia berpunca daripada Saudara Rashid dan konco-konco SMU. Tersenyum penganalisis membaca artikel UPSIKINI. Atas dasar perikemanusiaan, penganalisis berusaha menghubungi beberapa pelajar DPLI.

Hasil daripada perbualan tersebut, boleh penganalisis rumuskan bahawa mereka berasa selesa dengan perkhidmatan UPSI kecuali dari segi penginapan kolej. Rata-rata hasil perbualan penganalisis menyatakan mereka tidak mengenali siapa Rashid. Timbul persoalan mengapa Saudara Rashid menjadi bahan fitnah UPSIKINI? Namun, mereka sangat menghargai SMU kerana telah melayan mereka dengan baik sepanjang MSK DPLI dan ada antara mereka yang menyatakan MSK UPSI jauh lebih baik berbanding dengan UKM dan UM. Walaupun penganalisis bukan penasihat MSK, terasa bangga dengan pujian yang dilontarkan. Walaupun terdapat beberapa kelemahan, namun ia tidak menyusahkan pelajar-pelajar DPLI. Penganalisis ingin mengucapkan terima kasih kepada responden-responden yang sudi berkongsi informasi.

UPSIKINI sekali menjadi medan memfitnah dan membohong. Satu perbuatan yang patut disangkal dan dikutuk. Penganalisis berharap agar krew UPSIKINI dan Pro Mahasiswa UPSI sedar akan segala tindak tanduk anda kerana anda memperjuangkan agama namun ia sekadar topeng. Memalukan!

Penganalisis:
Jangan kerana anda keharmonian UPSI terjejas dan mahasiswa berbalah satu sama lain. Marilah kita menghidupkan konsep 1Malaysia. Peace No War~

1 comments:

Anonymous said...

mana buktinya??
wat rumusan daripada ape??
secare mulut jea ke?
atau auta semata-mata???
ish3..
tp rashid xptt dpersalahkn..
mmg bdk2 dpli 2 kurang ajar setengah nye..
xkata semua..

Post a Comment