Manifesto hanya tinggal manifesto....

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

Kali ini penganalisis ingin berbicara mengenai manifesto MPP-MPP UPSI yang telah dipilih oleh mahasiswa secara demokrasi melalui Pilihan Raya Kampus yang lalu. Namun, apa yang dapat penganalisis lihat dikampus kita ini, manifesto hanya sekadar menanam tebu ditepi bibir. Mereka lupa apa yang telah mereka janjikan kepada mahasiswa semasa merayu undi dahulu. Berdasarkan janji-janji itulah, mahasiswa beramai-ramai turun mengundi dan akhirnya mereka diangkat sebagai pemimpin mahasiswa. Pada kali ini, penganalisis ingin memperkenalkan Saudara NUR AQILAH HANIS MOHD YUSOF, Exco Akademik dan Kerjaya MPP 08/09.

Berikut adalah antara manifesto yang dilontarkan oleh beliau :

1) Mengurangkan 30% setiap denda yang dikenakan di UPSI

2) Menyediakan kemudahan kepada golongan kurang upaya di UPSI (Pengangkutan Khusus &laluan pejalan kaki)

3) Memohon penilaian semula peminjaman oleh PTPTN kepada pemohon-pemohon yang berkelayakan


Berikut adalah tulisan Saudari Aqilah :



Penganalisis mengharapkan agar pemimpin mahasiswa UPSI dapat mengotakan janji-janji mereka kerana sehingga kini, satu pun daripada manifesto tersebutTIDAK tercapai. Pendedahan ini bukan untuk memburuk-burukkan pemimpin kita, tetapi sebagai gesaan "revolusi" yang dicanangkan oleh Saudari Aqilah sendiri dan mungkin kenyataan ini mampu menjadi katalis kepada Saudarai Aqilah dalam mengharungi perjalanan hidup sebagai MPPUPSI. Kepada MPP yang lain, penganalisis akan bongkarkan satu persatu manifesto anda. Jangan mempermainkan undi yang telah diberikan oleh mahasiswa kepada anda. Bekerja dan terus berkerja!


Penganalisis : Tahniah kepada Saudara Muhamad Nazarul Hazwan bin Abdul Razak, Pen. Bendahari MPP 08/09 (Bekas Pengawas Asrama Sekolah jer...) telah berjaya merealisasikan manifesto beliau iaitu menyediakan bas terus dari kolej kediaman ke bilik kuliah Taman Bernam Baru. Penganalisis pun nak naik bas jugak...

0 comments:

Post a Comment