MPPUPSI KINI BERANGKAT KE MELAKA

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Pada saat ini penganalisis mendapat khabar yang barisan kepimpinan Pelajar UPSI telah bertolak ke Melaka bagi menjalani sebuah kursus anjuran Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Kursus Pengurusan Organisasi (KPO) yang pertama kali menemukan kesemua barisan MPP IPTA buat kali pertama dalam satu kursus bermula pada 6 hingga 8 Mac 2008 di Ayer Keroh Melaka.

Penganalisis melihat program anjuran KPT adalah sangat bertepatan dalam memberi kemahiran pengurusan organisasi disamping memberi jaringan atau networking antara MPP bagi memudahkan urusan dan bertukar-tukar idea dan pendapat. UPSI yang dikategori sebagai salah sebuah universiti "selamat" daripada 17 universiti manakala universiti yang berada pada zon gelap adalah seperti berikut: UIAM,UM dan UNIMAS. UPSI dikatakan selamat disebabkan dalam PRK UPSI, Aspirasi dengan tag "KUALITI" telah mendapat majoriti dalam kabinet MPP berbanding pihak pembangkang dengan tagnya "KEBAJIKAN".

Jadi, penganalisis percaya atas KUALITI atau KEBAJIKAN yang dipilih melalui suara mahasiswa untuk meletakkan imej pelajar UPSI ditahap yang sepatutnya. Memberikan respon, menjadi penanya soalan yang sesuian dan menonjolkan ciri-ciri kepimpinan. Janganlah disebabkan perbezaan itu, warga UPSI mendapat kesan atas keegoaan anda.

Menurut sumber, hanya 5 orang wakil MPP yang dihantar untuk program tersebut iaitu Razik, Boniface, Ilyana, Zulhilmi dan Arif. Penganalisis membuat andaian, MPP lain sedang sibuk dengan Karnival Olahraga UPSI 2009.


p/s : Penganalisis tidak sabar mendapat khabar dari KPT hasil kursus tersebut. Penganalisis akan dapatkan informasi dari Melaka sama ada MPP UPSI mampu meneruskan tradisi gah di mata KPT dan di luar sana. Atau hanya sekadar jaguh kampung sahaja?

0 comments:

Post a Comment